Кохлеарни имплант
Кохлеарна имплантација је довела до изузетног напредовања у процесу ре-хабилитације деце са тешким сензоринеуралним оштећењем слуха, као и постлингвално глувих особа.
У школи „Стефан Дечански”, од 2000. године почиње се са ре-хабилитацијом кохлеарно имплантиране деце у сарадњи са стручњацима из неколико медицинских и дефектолошких установа.
Свако дете је посебна личност и има своју индивидуалност па због тога детету посебно прилазимо и слушни тренинг одређујемо према његовим специфичним карактеристикама и потребама.
Током једног часа у трајању од 45 минута, примењује се више различитих слушних активности:
- слушање лингових звукова
- слушање ономатопејских звукова
- слушање инструмената
- слушање и разумевање упутстава, наредби и питања
- конверзација која одговара дечијој узрастној грипи
Избор речи, темпо и обим речника зависи од говорно ситуационих потреба и индивидуалних могућности детета.
За родитеље је од нарочите важности да знају да ли ће њихово дете моћи да похађа редовну школу, па је сарадња породице и рехабилитатора и због тога битна. Важно је да родитељи имају реална очекивања успеха свог детета и да знају да је то индивидуално за свако дете.
На основу досадашњих искустава, деца са кохлеарним имплантом могу да постигну висок ниво слушног и говорно-језичког развоја као што су боља артикулација, разумљив говор, боље разумевање саговорника, разговор телефоном.
Колико ће дете имати користи од кохлеарног импланта, колико ће му подршке бити потребно и како ће напредовати у школи и поред адекватне рехабилитације, индивидуално је за свако дете
Децу са кохлеарним имплантом припремамо за укључивање у редован систем образовања, међутим нека остају у нашој школи.