Рана интервенција
Рани третман деце која одступају од типичног развоја или имају сметњу, односно поремећај у развоју спроводи се у периоду од рођења до треће године и најчешће се назива рана интервенција.
Циљ ре-хабилитационог третмана у раној интервенцији је развој способности слушне и говорне комуникације кроз слушну стимулацију, која се одвија истим редоследом као и код чујуће деце.
Као помоћ природном развоју осмишљен је програм са активностима и предметима који омогућавају да дете постепено развија чула, покрет, самосталност, интелигенцију, концентрацију, пажњу, као и да правилно успоставља комуникацију са околином.
Програм се остварује кроз игру, уз прилагођене играчке , дидактички материјал и асистивне технологије.
Рад у раној интервенцији реализује се кроз :
- групни рад (музика-покрет-говор)
- индивидуални рад
- тематске радионице
- сарадњу са родитељима
Сарадња са родитељима остварује се кроз свакодневне индивидуалне контакте и пружање информација о напретку детета као и кроз активно учествовање у ре-хабилитационом третману и обуци за рад са дететом код куће.
Тим стручњака у раној интервенцији чине:
- Сурдоаудиолози
- Психолог
- Социјални радник
Посебна пажња се посвећује организацији структуре простора тако да средина за развој и учење буде подстицајна .